Jak radzić sobie z PMS?

Jak radzić sobie z PMS?

Zespół napięcia przedmiesiączkowego dotyka większej części kobiet. Niektóre panie zmagają się ze wzmożonym apetytem, inne z kolei nie są w stanie funkcjonować w normalny sposób. Przekonaj się jak PMS wpływa na organizm człowieka i czy można coś z nim począć.

Co to takiego PMS?

PMS jest znany większości kobiet, gdyż jest on ściśle związany z hormonami, które przed zbliżającą się miesiączką dostają istnego zawrotu głowy. Tak, hormony szaleją, a kobiety na tym cierpią. Precyzując, pierwsza połowa cyklu charakteryzuje się tym, że organizm wytwarza większe ilości estrogenów, a z kolei w jego drugiej połowie to ilość progesteronu zdecydowanie zwiększa się. W przypadku, kiedy w ciele ludzkim nie pojawiają się odpowiednie ilości progesteronu, równowaga hormonalna nie przebiega na właściwym poziomie i występuje problem.

PMS pojawia się przede wszystkim u pań, które ukończyły 20 lat i traci na intensywności kiedy kobieta zauważa u siebie pierwsze objawy menopauzy. Oczywisty wydaje się fakt, że kobiety w ciąży nie mają ani miesiączki ani też nie muszą zmagać się z negatywnymi skutkami PMS.

Co dalej?

Kiedy dni przed miesiączką są bardzo trudne warto jest udać się do lekarza, który jest w stanie potwierdzić czy kobieta faktycznie zmaga się z zespołem napięcia przedmiesiączkowego czy też nie. Rezultaty otrzymane w trakcie cytologii hormonalnej zweryfikują rzeczywistość. W niektórych przypadkach wymaga się dodatkowego skontrolowania poziomu hormonów płciowych oraz prolaktyny w surowicy krwi, co jednak jest możliwe w trakcie badania krwi.

Warto jednak znać sprawdzone sposoby, które pomagają kobietom na całym świecie zmagać się z PMS. W pierwszej kolejności należy się skupić na diecie, a więc jeść minimum trzy podstawowe posiłki w ciągu dnia i dwie małe przekąski. Dania powinny opierać się na warzywach oraz owocach i chudym białku (zaleca się rezygnację z kapusty oraz warzyw strączkowych).

Konieczne jest zastosowanie naturalnych środków moczopędnych wśród których wymienia się chociażby natkę pietruszki. Warto spożywać jogurty, kefiry i maślanki odpowiadające za właściwe funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Przed pojawieniem się miesiączki nie warto sięgać po kofeinę, gdyż działa ona moczopędnie. Należy zrezygnować z tłuszczy zwierzęcych i zastąpić je tymi pochodzenia roślinnego. PMS jest znacznie łatwiejszy do wytrzymania u osób, które nie sięgają po używki w postaci alkoholu oraz papierosów, a także przesypiają 8 godzin na dobę. Dobrze jest ruszać się w tym czasie, co powoduje wytwarzanie się endorfin oraz zdecydowanie lepsze samopoczucie.